sivermanshundar

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Utställning I Västerås.

Av Sandra Siverman - 17 april 2011 20:23

Idag har det varit utställning. Domare för aussie och cattledog var Elina Tan-Hietalathi. Hon var rätt hård, så vi valde att inte ens ställa ut lilla lillLeia då hon säkerligen inte skulle ha fallit i smaken. Hon är ju även i sin värsta fällningsperiod.

Men Dexter fick springa in i ringen och han skötte det bra.

Han blev BIR!  

Kritik: "Typisk ung hane. Mycket fint huvud. Bred skalle. Bra ör och uttryck. Bra proportioner i kroppen, borde ha mera benstomme. Bra kropp. Bra färg. Mycket bra rörelse och svans. Bra hårkvalitet. Mycket bra temperament. Rör sig väl."

Men i gruppfinalen åkte vi ut i första gallringen. Jag är dock jättenöjd med min kille ändå!!  


Efter spåret åkte jag och mamma och la spår och tränade lite brukslydnad med Leia och Dexter. Nu ligger de ganska utslagna på golvet och sover mina små gullehundar.  

 
 
Lotta

Lotta

25 april 2011 00:09

Råkade ramla in här på bloggen. Jättefina bilder på otroligt vackra vovvar! :)

Kram, Lotta

http://lotta1990.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Siverman - 14 maj 2011 15:19

Jepp. Utställning idag och vi hade både Leia och Dexter med. Var lite tveksam till att ställa ut Leia då hon fortfarande inte har fått tillbaka all päls efter fällningen, men eftersom vi har betalt och inte ställde ut på förra utställningen så tänkte...

Av Sandra Siverman - 8 april 2011 10:03

Idag blev Leia ögonlyst, UA!!!

Av Sandra Siverman - 6 april 2011 21:45

Hej! Varit lite (väldigt) dålig på att blogga i vintern då motivationen ej har varit på topp. Inte heller träningsmotivationen eller någonting så jag har inte direkt haft något att skriva om heller :)   Om ett par veckor är det dags för utställ...

Av Sandra Siverman - 11 februari 2011 17:38

Tog lite bilder på Dexter idag, nu börjar han ju se vuxen ut!            ...

Av Sandra Siverman - 19 december 2010 19:24

     

Presentation

Jag som bloggar heter Sandra och skriver om mina hundar.
www.freewebs.com/sivermanshundar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards